Resan till Helsingör och Louisiana den 14 maj

Den 14 maj reste Reumatikerdistriktet till Danmark och Lousiana Museum of modern Art

Det var 2 handikappbussar från hela Blekinge som reste till Danmark och första stoppet blev Ekerödsrasten där den medhavda förmiddagsfikan åtnjöts. Resan fortsatte sedan mot Danmark och vi åkte över bron.
Framme i Louisiana så fick vi buffékuponger och var och en kunde då bestämma när dom ville äta och där fanns mycket att titta på.
Efter museumet så gick resan vidare till Helsingör där det blev tid för shopping och många passade på att äta glass och Danska winerbröd men även att handla lite av varje.
Klockan 18.00 var det tid att stiga på bussarna igen och resan gick via strandvägen tillbaka mot Köpenhamn och bron över till Sverige igen. Väl i Sverige så passade vi på att stanna till vid Ekerödsrasten igen för kvällskaffe och en fralla vilket smakade bra efter att suttit stilla på bussen i många mil.
Det var Therese och Håkan på Bergkvara buss som rattade oss säkert under dagen och alla verkade nöjda och glada men säkert trötta när vi var tillbaka i Blekinge igen.