Resa till Ölands skördefest den 25 september 2015

Det var två fulla bussar med medlemmar som åkte till Öland för att uppleva skördefesten.

Det var Sölvesborg Taxis chaufförer Bosse och Bertil som med säker hand rattade oss hela vägen från Blekinge över bron till Öland och deras skördefest. Två fulla bussar, med 101 personer, gick genom länet och samlade upp medlemmarna, första stoppet gjordes vid Bröms rastplats där vi åt våran medhavda matsäck.
Över på Öland så stannade vi i Färjestaden, som var årets ort på Öland Skördefest, där var och en fick strosa runt i de olika bodarna och torgstånden innan vi åt en gemensam lunch på Kaj 4.
Efter lunch och kaffe så gick färden vidare till Eriksöre där det var mycket folk och rörelse men också många försäljare av olika sorter, man kunde köpa pumpor, potatis, övriga grönsaker och blommor men där var också stor sortering av olika hemslöjder, smycken, keramik och mycket annat.
Många passade på att ta en fika i det fina och soliga vädret innan bussen åter startade och vi åkte vidare tillbaka över bron och stannade på Möre golfklubb för kaffe och goda frallor.
Alla var nöjda men säkert trötta när vi kom tillbaka till lilla Blekinge.