Representantskapsmötet

Reumatikerdistriktet höll sitt representantskapsmöte, söndagen den 25 mars 2012, klockan 12.30 – 17.30, på Bergsslagskrogen, Kulturcenter Ronneby. Vi var 92 personer som deltog.

Klockan 12.30 var det registrering av ombuden från lokalföreningarna och strax efter serverades välkomstdrink och ordförande Inga-Lill Johansson hälsade alla välkomna till Ronneby och till middagen som serverades på Bergslagskrogen.

Det serverades både förrätt, middag och kaffe med liten kaka för de 92 medlemmarna som var närvarande.

Efter middagen så samlades vi i hörsalen och fick njuta av en jättetrevlig underhållning med sång och musik av Jens U Nilsson från Mörrum.

Sedan hälsade Inga-Lill Johansson oss åter välkomna och öppnade Representantskapsmötet genom att läsa en dikt och hålla en tyst minut för våra bortgångna medlemmar.

Dagens 2 dikter, en av Inger Sandberg och en med okänd signatur lästes av Åsa Moberg-Axelsson.

Nu var det tid att välja ordförande och sekreterare för mötet och det blev Holger Nilsson och Daniel Broström som tackade för visat förtroende. Efter att alla föredragningar och val var gjorda samt avtackningarna så var det åter dags att ta sig in i matsalen igen för kaffe och tårta innan vi skildes åt för hemresa.

Vid pennan: Åsa Moberg-Axelsson