Registerkurs den 15 april 2014 i Karlshamn

Carina Eriksson och Suzanna Jansson från Reumatikerförbundet gästade oss i Blekinge för att bättra på våra kunskaper i registerhantering, och vi fick hjälp av ABF i Karlshamn där vi höll till under dagen.

Vi var 8 deltagare från lokalföreningarna och distriktet som träffades på förmiddagen och började med en kopp kaffe, eftersom många åkt en längre sträcka så smakade detta bra.
Carina och Sanna började att gå igenom allmänna grunder, förtroendeuppdrag, vad man har för ansvar och skyldigheter som registeransvarig och att sekretessen är väldigt viktig och mycket mer.
Dagen rullade på fort och det var snart dax att ta en lunchpaus och även då hade vi mycket att prata om.

Efter lunch fortsatte informationen och vi fick prova på att göra en del sökningar som vi kan ha mycket nytta av ute i föreningarna, till exempel kan vi se när alla fyller år, vilka som betalat eller inte betalat, statistik över olika åldrar eller kön. En viktig sak vi fick kunskap om var hur vi registrerar nya uppdrag och tar bort gamla.
Efter kaffe och en god kaka så var det tid att runda av och vi fick göra en utvärdering över dagen innan vi skildes åt för att åka hem var och en till sig.