Ädelfors folkhögskolas entré

Kurs för webbredaktörer, 21- 22 september på Ädelfors folkhögskola

Tidigare i höstas anordnade Reumatikerförbundet två kurser för webbredaktörer på distriktsnivå.

En i Stockholm för boende i de norra  delarna av Sverige och en på Ädelfors folkhögskola utanför Vetlanda för oss från de södra delarna. Syftet var att utbilda de ansvariga i distrikten för att de sedan skulle kunna föra över sina kunskaper till webbredaktörerna i lokalföreningarna.

Vi var två deltagare från Blekinge som hade ett par givande dagar. Vi fick lära oss allt om den publika webben, det interna nätet för medlemmar och förtroendevalda och ur man lägger upp blder och bifogar dokument till hemsidan. Det var mycket teori och en hel del praktik. Vi fick också lära oss hur man skriver en intressant text som fångar läsarnas intresse. Våra duktiga och hjälpsamma pedagoger var Erik Sundin och Annelie Norberg.

Gro Bergström