120509--10 Kurs hemsida på Valjeviken. Carina och Monika.

Kurs hemsida 9-10 maj 2012

Rapport från Hemsidekursen i Valjeviken den 9-10 maj 2012

Vi var 5 stycken från Reumatikerdistriktet Blekinge och 2 från Reumatikerdistriktet Kronoberg som samlades i Valjeviken på onsdagsförmiddagen för gemensamt kaffe innan det var tid att installera oss i datasalen. Carina Friberg började med att gå igenom de tekniska kraven och kolla upp så att alla hade behörighet att logga in och efter några samtal till Förbundet så löste det sig.

Tiden gick fort till lunch och efter det så fortsatte vi att skapa och redigera artiklar.

På eftermiddagen så dök Valjevikens personal upp och vi fick göra lite sittgymnastik som kändes bra efter allt sittande vid datan.

Vi hann gå igenom lite så som titlar, ingress och brödtext innan dagen var slut och kvällsmålet serverades. Efter att någon utnyttjat basängen, några promenerat och en del vilat lite så samlades vi i biblioteket för samkväm och mycket prat, eftersom vi var från olika Distrikt så hade vi mycket att diskutera.

Efter frukosten på torsdagen så fortsatte vi att jobba med bland annat taggar, bilder, bilagor, slider, sidfot och puffar.

På eftermiddagen så drack vi gemensamt kaffe och utvärderade kursen innan det var dags att åka hem, nöjda och glada.

Vid pennan: Åsa Moberg-Axelsson